Δεν λέει με τίποτα να καταλάβει ότι έφτασε η ώρα να φύγουμε από τη θάλασσα, την παιδική χαρά ή το σπίτι των φίλων; Σε αυτές τις περιπτώσεις θέλεις τακτική και όχι ζόρισμα.
Εκεί γύρω στα 2 με 3 χρονάκια του, ίσως μας κάνει να νιώσουμε ότι χάνουμε τον έλεγχο! Έρχεται η ώρα της αναχώρησης-στην παιδική χαρά, στη θάλασσα ή το παιδικό πάρτι-αλλά αυτό αρνείται πεισματικά να φύγει.
Η εξήγηση είναι απλή: Το μικρό παιδί δεν καταλαβαίνει τις συνέπειες του χρόνου. Δεν μπορεί να κατανοήσει ότι "έφτασε η στιγμή να φύγουμε", γιατί πλησιάζει η ώρα για φαγητό ή η ώρα για ύπνο ή γιατί έχουμε, τέλος πάντων, ραντεβού στο κομμωτήριο. Η συμπεριφορά του είναι, λοιπόν, ακόμη έντονα παρορμητική. Σκέφτεται: "Περνάω μια χαρά. Γιατί να φύγω;".
Το μικρούλι δεν βιώνει το χρόνο όπως εμείς. Δεν μπορεί, δηλαδή, να εκτιμήσει πόσο χρειάζεται να περιμένει για να έρθει αυτό το αύριο ή η άλλη φορά που συνεχώς του υποσχόμαστε. Έτσι, πολλές φορές συναντάμε την έντονη δυσπιστία ή διαμαρτυρία του παιδιού, όταν πολύ απλά και γεμάτοι ειλικρίνεια του λέμε ότι "αύριο θα ξανάρθουμε".
Μπορεί τα μικρά παιδάκια να δυσκολεύονται να καταλάβουν το χρόνο σε αυτή την ηλικία, όμως μπορούν να αρχίσουν να κάνουν τους πρώτους συνειρμούς. Είναι σημαντικό όχι μόνο να αναφέρουμε από νωρίς το χρόνο, για παράδειγμα τις μέρες και τις ώρες, αλλά επιπλέον να τις συνδέουμε με γεγονότα από την καθημερινότητα, πχ "Οκτώ η ώρα! Ώρα για μπάνιο!" ή "Θα ξανάρθουμε στη θάλασσα αύριο, μόλις ξυπνήσεις και πιεις την πορτοκαλάδα σου". Τέλος, όταν του λέμε ότι "αύριο θα ξανάρθουμε στις κούνιες", καλό είναι να κρατάμε την υπόσχεση μας και μάλιστα να του υπενθυμίζουμε: "Είδες που σου είπα ότι αύριο θα ξανάρθουμε;"
3 Τακτικές για να το "πάρουμε και να φύγουμε επιτέλους"
Ας επιχειρήσουμε να αντιμετωπίσουμε λιγάκι πιο έξυπνα και συγκεκριμένα το "κόλλημα" τους στις κούνιες ή τη βόλτα:
Ποτέ μην.....
....αναχωρείτε πάνω στην έξαψη του παιχνιδιού, όταν το παιδί πραγματικά περνάει πολύ καλά
....δελεάζετε το παιδί τάζοντας πράγματα τα οποία γνωρίζετε ότι δεν θα τηρήσετε-πχ θα σου πάρω μπάλα ή μας περιμένει ο μπαμπάς στο σπίτι-, γιατί έτσι το παιδί όχι μόνο απογοητεύεται αλλά γίνετα πιο αρνητικό την επόμενη φορά
....κάνετε σπασμωδικές κινήσεις παίρνοντας απότομα το παιδί που κλαίει αγκαλιά για να φύγετε
Tip
Στο εμπόριο κυκλοφορούν μεγάλες κλεψύδρες με νερό, ζελέ ή άμμο, που βοηθούν το παιδάκι να κατανοήσει την έννοια της ροής και της διάρκειας του χρόνου. Μπορείτε ωστόσο να φτιάξετε μία δική σας χρησιμοποιώντας δύο άδεια μισόλιτρα μπουκαλάκια από εμφιαλωμένο νερό, των οποίων τα στόμια θα συνδέσετε με μονωτική ταινία, αφού πρώτα γεμίσετε το ένα μέχρι τη μέση με άμμο. Καθιερώστε να χρησιμοποιείτε την κλεψύδρα κάθε φορά που θέλετε να σηματοδοτήσετε το τέλος χρόνου.
Πηγή: περιοδικό "Το παιδί μου κι εγώ"
Εκεί γύρω στα 2 με 3 χρονάκια του, ίσως μας κάνει να νιώσουμε ότι χάνουμε τον έλεγχο! Έρχεται η ώρα της αναχώρησης-στην παιδική χαρά, στη θάλασσα ή το παιδικό πάρτι-αλλά αυτό αρνείται πεισματικά να φύγει.
Η εξήγηση είναι απλή: Το μικρό παιδί δεν καταλαβαίνει τις συνέπειες του χρόνου. Δεν μπορεί να κατανοήσει ότι "έφτασε η στιγμή να φύγουμε", γιατί πλησιάζει η ώρα για φαγητό ή η ώρα για ύπνο ή γιατί έχουμε, τέλος πάντων, ραντεβού στο κομμωτήριο. Η συμπεριφορά του είναι, λοιπόν, ακόμη έντονα παρορμητική. Σκέφτεται: "Περνάω μια χαρά. Γιατί να φύγω;".
Το μικρούλι δεν βιώνει το χρόνο όπως εμείς. Δεν μπορεί, δηλαδή, να εκτιμήσει πόσο χρειάζεται να περιμένει για να έρθει αυτό το αύριο ή η άλλη φορά που συνεχώς του υποσχόμαστε. Έτσι, πολλές φορές συναντάμε την έντονη δυσπιστία ή διαμαρτυρία του παιδιού, όταν πολύ απλά και γεμάτοι ειλικρίνεια του λέμε ότι "αύριο θα ξανάρθουμε".
Μπορεί τα μικρά παιδάκια να δυσκολεύονται να καταλάβουν το χρόνο σε αυτή την ηλικία, όμως μπορούν να αρχίσουν να κάνουν τους πρώτους συνειρμούς. Είναι σημαντικό όχι μόνο να αναφέρουμε από νωρίς το χρόνο, για παράδειγμα τις μέρες και τις ώρες, αλλά επιπλέον να τις συνδέουμε με γεγονότα από την καθημερινότητα, πχ "Οκτώ η ώρα! Ώρα για μπάνιο!" ή "Θα ξανάρθουμε στη θάλασσα αύριο, μόλις ξυπνήσεις και πιεις την πορτοκαλάδα σου". Τέλος, όταν του λέμε ότι "αύριο θα ξανάρθουμε στις κούνιες", καλό είναι να κρατάμε την υπόσχεση μας και μάλιστα να του υπενθυμίζουμε: "Είδες που σου είπα ότι αύριο θα ξανάρθουμε;"
3 Τακτικές για να το "πάρουμε και να φύγουμε επιτέλους"
Ας επιχειρήσουμε να αντιμετωπίσουμε λιγάκι πιο έξυπνα και συγκεκριμένα το "κόλλημα" τους στις κούνιες ή τη βόλτα:
- Τακτική Α: Δείχνουμε γενναιοδωρία
- Τακτική Β: Προειδοποιούμε
- Τακτική Γ: Του αποσπάμε την προσοχή
Ποτέ μην.....
....αναχωρείτε πάνω στην έξαψη του παιχνιδιού, όταν το παιδί πραγματικά περνάει πολύ καλά
....δελεάζετε το παιδί τάζοντας πράγματα τα οποία γνωρίζετε ότι δεν θα τηρήσετε-πχ θα σου πάρω μπάλα ή μας περιμένει ο μπαμπάς στο σπίτι-, γιατί έτσι το παιδί όχι μόνο απογοητεύεται αλλά γίνετα πιο αρνητικό την επόμενη φορά
....κάνετε σπασμωδικές κινήσεις παίρνοντας απότομα το παιδί που κλαίει αγκαλιά για να φύγετε
Tip
Στο εμπόριο κυκλοφορούν μεγάλες κλεψύδρες με νερό, ζελέ ή άμμο, που βοηθούν το παιδάκι να κατανοήσει την έννοια της ροής και της διάρκειας του χρόνου. Μπορείτε ωστόσο να φτιάξετε μία δική σας χρησιμοποιώντας δύο άδεια μισόλιτρα μπουκαλάκια από εμφιαλωμένο νερό, των οποίων τα στόμια θα συνδέσετε με μονωτική ταινία, αφού πρώτα γεμίσετε το ένα μέχρι τη μέση με άμμο. Καθιερώστε να χρησιμοποιείτε την κλεψύδρα κάθε φορά που θέλετε να σηματοδοτήσετε το τέλος χρόνου.
Πηγή: περιοδικό "Το παιδί μου κι εγώ"
Δεν θέλει να φύγει...... ποτέ!!!!