22 Σεπ 2010



Για να αναβαθμίσουν το ζήτημα της εκπαίδευσης στην αναπτυξιακή ατζέντα


Μία ειδική σύνοδος που θα εξετάσει τρόπους να έλθει στο προσκήνιο το ζήτημα της εκπαίδευσης, αναδεικνύοντας την τεράστια επιρροή της σε όλους τους Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας, πραγματοποιείται σήμερα, 22 Σεπτεμβρίου, καθώς οι παγκόσμιοι ηγέτες συναντώνται στη Νέα Υόρκη για να εξετάσουν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί ως προς τους Αναπτυξιακούς Στόχους της Χιλιετίας.
Σύμφωνα με τους οργανωτές της συνόδου, που είναι η UNICEF, η οργάνωση Save the Children, το κράτος του Κατάρ και η UNESCO, η εκπαίδευση αποτελεί το κλειδί για τη βιώσιμη παγκόσμια πρόοδο για όλους τους στόχους αυτούς, όμως, σχεδόν 69 εκατομμύρια παιδιά, μεταξύ αυτών τα πιο περιθωριοποιημένα, δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε κάθε χρόνο στο σχολείο.
Η συνάντηση αυτή, στην οποία συμμετέχουν αρχηγοί κρατών, λαμβάνει χώρα εν μέσω ανησυχιών πως η δυναμική που χτίσθηκε για την εκπαίδευση από την αρχή της δεκαετίας έχει αρχίσει να φθίνει. Υπήρξε λιγότερη πρόοδος για τα φτωχότερα παιδιά και για εκείνα που ζουν σε χώρες που πλήττονται από συρράξεις, σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε περιοχές μειονοτήτων, σε σύγκριση με εκείνα των οποίων οι οικογένειες έχουν περισσότερους πόρους. Η σύνοδος θα λάβει υπόψη νέα στοιχεία, που θεμελιώνουν ακλόνητα πως επενδύοντας στην εκπαίδευση είναι κρίσιμης σημασίας για την επίτευξη όλων των αναπτυξιακών στόχων:
  • 171 εκατομμύρια άνθρωποι θα μπορούσαν να βγουν από τη φτώχεια, εάν όλοι οι μαθητές στις χώρες χαμηλού εισοδήματος έβγαζαν το σχολείο με βασικές ικανότητες ανάγνωσης - που ισοδυναμεί με μείωση κατά 12% των ανθρώπων που ζουν με λιγότερο από 1,25 δολάρια την ημέρα - (Αναπτ. Στόχος 1 - Εξάλειψη ακραίας φτώχειας και πείνας).

  • Στην Κένυα, αν οι γυναίκες αγρότες είχαν τις ίδιες ευκαιρίες στην εκπαίδευση όπως οι άνδρες, οι σοδιές τους θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 22% (Αναπτ. Στόχος 3 - Προώθηση της ισότητας των φύλων και ενδυνάμωση των γυναικών).

  • Ένα παιδί που η μητέρα του μπορεί να διαβάσει, έχει 50% περισσότερες πιθανότητες να επιβιώσει μετά την ηλικία των 5 ετών, ενώ στην υποσαχάρια Αφρική εκτιμάται πως θα μπορούσαν να είχαν σωθεί οι ζωές 1,8 εκατομμυρίων παιδιών το 2008 εάν οι μητέρες τους είχαν τουλάχιστον δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Αναπτ. Στόχος 4 - Μείωση παιδικής θνησιμότητας).

  • Στη Μπουρκίνα Φάσο, οι μητέρες που έχουν δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να γεννήσουν με περισσότερη ασφάλεια σε κάποια κλινική, από εκείνες που δεν έχουν καμία εκπαίδευση (Αναπτ. Στόχος 5 - Βελτίωση μητρικής υγείας).

  • Στο Μαλάουι, το ποσοστό των γυναικών που γνωρίζουν πως οι κίνδυνοι μετάδοσης του AIDS μπορούν να μειωθούν, λαμβάνοντας θεραπευτική αγωγή κατά την εγκυμοσύνη, είναι μόνο 27% για τις γυναίκες χωρίς καμία εκπαίδευση, αλλά ανέρχεται στο 59% για τις γυναίκες με δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Αναπτ. Στόχος 6 - Καταπολέμηση του AIDS, της ελονοσίας και άλλων ασθενειών).

Έχουν γίνει αξιοσημείωτες πρόοδοι για την παροχή ποιοτικής βασικής εκπαίδευσης για όλους από τότε που τέθηκαν οι αναπτυξιακοί στόχοι το 2000, όμως, με τον παρόντα ρυθμό, η διεθνής κοινότητα δεν θα μπορέσει να τηρήσει τις υποσχέσεις της, με αποτέλεσμα το 2015, περίπου 56 εκατομμύρια παιδιά να εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός σχολείου.
Στη συνάντηση θα ζητηθεί από τους ηγέτες του κόσμου να εξετάσουν μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα της εκπαίδευσης, γεφυρώνοντας το ετήσιο χρηματοδοτικό έλλειμμα των περίπου 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούνται για να επιτευχθούν οι στόχοι για την εκπαίδευση. Με μόνο 5 χρόνια να απομένουν μέχρι την καταληκτική ημερομηνία είναι επείγουσα ανάγκη να γίνουν τα λόγια έργα.


Πηγή: www.unicef.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε το!