23 Ιουλ 2009



Είναι έτοιμο το παιδί να περάσει το κατώφλι του σχολείου; Σημαντικό το ερώτημα, αν ρίξουμε μια ματιά στις περιπέτειες που βιώνουν τα ανέτοιμα παιδιά: χαμηλή αυτοπεποίθηση, αρνητική στάση απέναντι στο σχολείο και στη μάθηση γενικότερα, διαταραχές στη συμπεριφορά είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα. Την απάντηση λοιπόν στην ανάγκη να ελεγχθεί η σχολική ετοιμότητα του παιδιού δίνει το Α΄Τεστ, το πρώτο ελληνικό τεστ ανίχνευσης της σχολικής ετοιμότητας που δημιουργήθηκε στο Ιατρείο Αναπτυξιακής Παιδιατρικής τα τελευταία πέντε χρόνια. Το τεστ παρουσιάστηκε σε μια ημερίδα στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και φέρνει καλά νέα για την οικογένεια και για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.











Τι είναι το Α΄ Τεστ.

Είναι ένα απλό, εύχρηστο και σύντομο προληπτικό τεστ που απευθύνεται σε φυσιολογικά παιδιά και απαντά αντικειμενικά στο ερώτημα: είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το σχολείο;

Η εφαρμογή του τεστ διαρκεί περίπου 15 λεπτά.







Τι αξιολογεί.

Αυτό που κάνει είναι να ελέγχει τη σχολική ετοιμότητα, δηλαδή τις πρακτικές και λεκτικές ικανότητες του παιδιού που είναι αναγκαίες για την επιτυχή φοίτηση του στο σχολείο, όπως την γραφή, την ανάγνωση, την κρίση, την πρώιμη αφαιρετική-μαθηματική σκέψη, τις γενικές γνώσεις. Επιπλέον, ελέγχει την υπερκινητικότητα/συγκέντρωση προσοχής και τη συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού.





Τι δεν είναι...

Το εν λόγω τεστ δεν μετράει το IQ, ούτε την ευφυϊα και δεν καταλήγει σε κάποια διάγνωση.





Ένα "ελληνικό" τεστ

Τα τεστ σχολικής ετοιμότητας είναι πολύ διαδεδομένα σε χώρες του εξωτερικού. Το Α΄ Τεστ είναι όμως προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα. Σταθμίστηκε εξολοκλήρου σε ελληνικό πληθυσμό, σε δείγμα 2.000 παιδιών (5-6 χρονών) που παρακολουθούσαν 50 δημόσια νηπιαγωγεία της Αθήνας. Το σημαντικό πλεονέκτημα του είναι ότι αξιολογεί επιπλέον την υπερκινητικότητα, το επίπεδο συγκέντρωσης του παιδιού καθώς και τη συναισθηματική του ωριμότητα.





Πόσο αντικειμενικό είναι

Η βαθμολόγηση του γίνεται αυτόματα και αποκλειστικά σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται σε σημαντικό βαθμό το υποκειμενικό στοιχείο του εξεταστή.





Από ποιους γίνεται

Η δοκιμασία χορηγείται αποκλειστικά από τους εξουσιοδοτημένους συνεργάτες του Α΄ Τεστ. Αυτοί είναι μόνο παιδίατροι και ειδικοί θεραπευτές (εργοθεραπευτές, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί και λογοθεραπευτές), οι οποίοι έχουν ειδικά εκπαιδευτεί στον τρόπο χορήγησης τους. Αυτός είναι ένας επιπλέον παράγοντας που συμβάλλει στην αντικειμενική αξιολόγηση του παιδιού.





Και μετά:

Αν το παιδί περάσει το Α΄ Τεστ, αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι αναγκαίες για να φοιτήσει στο σχολείο. Αν όχι, τότε θα πρέπει να ακολουθήσει Λεπτομερής Αναπτυξιακός Έλεγχος, που θα ρίξει φως στα προβλήματα του παιδιού και θα διευκρινίσει τις δυσκολίες του. Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει ήπιες δυσκολίες σε κάποιους τομείς (οριακές ικανότητες), τότε ο εξουσιοδοτημένος συνεργάτης του Α΄ Τεστ δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στους γονείς για την έγκαιρη αποκατάσταση τους, πριν το παιδί αρχίσει το σχολείο. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα σε παιδιά που εμφανίζουν μικρές "ανωριμότητες" να τις διορθώσουν έγκαιρα, πριν αυτές εξελιχθούν σε μαθησιακές δυσκολίες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας άρεσε;
Σχολιάστε το!