Για τα παιδιά 4 έως 6 ετών γνώση είναι το παιχνίδι. SOS για σοβαρά προβλήματα σχολικής προσαρμογής όταν ο «βομβαρδισμός» με μαθησιακές γνώσεις ξεκινά πρόωρα
Ο «βομβαρδισμός» των παιδιών με μαθησιακές γνώσεις πριν από την ηλικία των έξι ετών μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολείο, υποστηρίζει η μεγαλύτερη έκθεση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των τελευταίων σαράντα ετών που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης, καθηγητή Ρόμπιν Αλεξάντερ, τα προκαταρκτικά μαθήματα γραφής και ανάγνωσης που διδάσκονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν τα αναμενόμενα οφέλη για τους λιλιπούτειους μαθητές. Ενα παιδί στη ηλικία των 4 έως 6 ετών δεν μπορεί να παρακολουθήσει μία μίνι «διδασκαλία», να «μάθει». Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας γνώση είναι το παιχνίδι, γι αυτό θα πρέπει να έχει κυρίαρχο ρόλο στην προσχολική ζωή, υπογραμμίζει η έκθεση του Κέιμπριτζ, που διήρκεσε έξι χρόνια.
Μετάβαση
Κατά τη μετάβαση από την προσχολική στη σχολική ζωή επικρατούν νέες συνθήκες και απαιτήσεις, στις οποίες πρέπει να προσαρμοστεί το παιδί και οι οποίες απαιτήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ψυχικές εντάσεις όπως και συγκρούσεις στις σχέσεις του παιδιού με το σχολείο, επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η υποχρεωτική εκπαίδευση στη Βρετανία ξεκινά έναν χρόνο νωρίτερα, από την ηλικία των πέντε ετών. Η σχετική νομοθεσία έχει θεσπιστεί από το 1870, ωστόσο πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ζητήσει την αναθεώρησή της, την ώρα που κυβέρνηση και αντιπολίτευση τηρούν σιγήν ιχθύος για το θέμα.
«Οταν εκθέτεις ένα παιδί σε γνώσεις και πληροφορίες για τις οποίες δεν είναι έτοιμο, είναι δηλαδή συναισθηματικά ανώριμο να τις δεχτεί και να τις επεξεργαστεί, αυτό έχει επιπτώσεις στην ομαλή μετάβασή του στο δημοτικό σχολείο», τονίζει ο καθηγητής Ρόμπιν Αλεξάντερ.
Εξαίροντας τον ρόλο της οικογένειάς στην ένταξη του παιδιού στη σχολική ζωή, ο επικεφαλής της έκθεσης καλεί τους γονείς να επαγρυπνούν και να παρατηρούν σε καθημερινή βάση τις αντιδράσεις των τέκνων τους.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, η προσαρμογή των παιδιών από την προσχολική στη σχολική ζωή εντάσσεται στις κρίσιμες μεταβατικές φάσεις ανάπτυξης και αγωγής τους. Είναι ένα πέρασμα καθοριστικό για την πνευματική ολοκλήρωση και ευτυχία του παιδιού. Αυτές οι δύο σχολικές βαθμίδες παρουσιάζουν -και πρέπει να παρουσιάζουν- μεγάλες διαφορές, λόγω των διαφορετικών επιδιωκόμενων σκοπών, όπως και του διαφορετικού τρόπου οργάνωσής τους.
Την 600σέλιδη έκθεση του Κέιμπριτζ χαιρέτισε η Διδασκαλική Ενωση της Βρετανίας, χαρακτηρίζοντάς την «καινοτόμα ιδέα».
Πηγή: inout.gr
Ο «βομβαρδισμός» των παιδιών με μαθησιακές γνώσεις πριν από την ηλικία των έξι ετών μπορεί να επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην ομαλή προσαρμογή τους στο σχολείο, υποστηρίζει η μεγαλύτερη έκθεση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση των τελευταίων σαράντα ετών που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ και δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της μελέτης, καθηγητή Ρόμπιν Αλεξάντερ, τα προκαταρκτικά μαθήματα γραφής και ανάγνωσης που διδάσκονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν έχουν τα αναμενόμενα οφέλη για τους λιλιπούτειους μαθητές. Ενα παιδί στη ηλικία των 4 έως 6 ετών δεν μπορεί να παρακολουθήσει μία μίνι «διδασκαλία», να «μάθει». Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας γνώση είναι το παιχνίδι, γι αυτό θα πρέπει να έχει κυρίαρχο ρόλο στην προσχολική ζωή, υπογραμμίζει η έκθεση του Κέιμπριτζ, που διήρκεσε έξι χρόνια.
Μετάβαση
Κατά τη μετάβαση από την προσχολική στη σχολική ζωή επικρατούν νέες συνθήκες και απαιτήσεις, στις οποίες πρέπει να προσαρμοστεί το παιδί και οι οποίες απαιτήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ψυχικές εντάσεις όπως και συγκρούσεις στις σχέσεις του παιδιού με το σχολείο, επισημαίνουν οι συντάκτες της έκθεσης. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η υποχρεωτική εκπαίδευση στη Βρετανία ξεκινά έναν χρόνο νωρίτερα, από την ηλικία των πέντε ετών. Η σχετική νομοθεσία έχει θεσπιστεί από το 1870, ωστόσο πολλοί εκπαιδευτικοί έχουν ζητήσει την αναθεώρησή της, την ώρα που κυβέρνηση και αντιπολίτευση τηρούν σιγήν ιχθύος για το θέμα.
«Οταν εκθέτεις ένα παιδί σε γνώσεις και πληροφορίες για τις οποίες δεν είναι έτοιμο, είναι δηλαδή συναισθηματικά ανώριμο να τις δεχτεί και να τις επεξεργαστεί, αυτό έχει επιπτώσεις στην ομαλή μετάβασή του στο δημοτικό σχολείο», τονίζει ο καθηγητής Ρόμπιν Αλεξάντερ.
Εξαίροντας τον ρόλο της οικογένειάς στην ένταξη του παιδιού στη σχολική ζωή, ο επικεφαλής της έκθεσης καλεί τους γονείς να επαγρυπνούν και να παρατηρούν σε καθημερινή βάση τις αντιδράσεις των τέκνων τους.
Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, η προσαρμογή των παιδιών από την προσχολική στη σχολική ζωή εντάσσεται στις κρίσιμες μεταβατικές φάσεις ανάπτυξης και αγωγής τους. Είναι ένα πέρασμα καθοριστικό για την πνευματική ολοκλήρωση και ευτυχία του παιδιού. Αυτές οι δύο σχολικές βαθμίδες παρουσιάζουν -και πρέπει να παρουσιάζουν- μεγάλες διαφορές, λόγω των διαφορετικών επιδιωκόμενων σκοπών, όπως και του διαφορετικού τρόπου οργάνωσής τους.
Την 600σέλιδη έκθεση του Κέιμπριτζ χαιρέτισε η Διδασκαλική Ενωση της Βρετανίας, χαρακτηρίζοντάς την «καινοτόμα ιδέα».
Πηγή: inout.gr
"Όχι" γραφή και ανάγνωση πριν από τα έξι χρόνια!